Thursday, July 7, 2011

Saluran khas ulang kaji subjek PMR, SPM

TIMBALAN Menteri Pelajaran, Datuk Dr. Wee Ka Siong (tengah) bersama Tan (tiga kiri) bergambar bersama para guru dan pelajar Sekolah Kebangsaan Menengah Seafield, Subang Jaya pada majlis pelancaran Tutor TV PMR dan SPM di Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Astro All Asia Networks Plc. (Astro) melancarkan dua saluran baharu iaitu Tutor TV PMR (Saluran 602) dan Tutor TV SPM (Saluran 603) yang bertujuan membantu para pelajar yang akan menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada akhir tahun ini.
Menurut Ketua Pegawai Operasi Astro, Henry Tan, kedua-dua saluran tersebut akan mula disiarkan kepada semua pelanggan Astro dan sekolah-sekolah kerajaan bermula 10 Julai ini.
“Saluran ini merupakan saluran ulang kaji peperiksaan pertama di Malaysia yang khusus untuk para pelajar sekolah menengah.
“Kandungan kedua-dua saluran ini berpandukan sepenuhnya kepada sukatan pelajaran sekolah Malaysia dan akan memaparkan contoh dan panduan soalan peperiksaan serta nota pembelajaran bagi membantu penonton,” katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.
Menjelas lanjut, Tan berkata, Tutor TV PMR disasarkan untuk para pelajar tingkatan satu hingga tiga dengan memberikan tumpuan kepada subjek-subjek teras seperti Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Matematik, Sejarah dan Sains.

No comments:

Post a Comment